10. Eric S. Raymond Hacker-HOWTO

Kuidas saada häkkeriks (Hacker-HOWTO)

    Eric Steven Raymond räägib oma teoses "Hacker-HOWTO" tema arust vajalikest eeldustest ja isikuomadustest, mis on vajalikud, et saada häkkeriks. Kindlasti peab kohe ära mainima, et autor mõtleb häkkeri all infotehnoloogia mõistes spetsialisti, mitte sellist häkkerit, keda tunneb üldsus ehk inimest, kes tekitab oma tegevusega teistele kahju, näiteks häkib sisse kellegi e-postkasti, säärast inimest nimetab autor kräkkeriks.
    Esmapilgul teosele peale vaadates ei tundunud see minu jaoks just eriti kaasakiskuv ja huvitav, kuid teksti süvenedes mu arvamus muutus. Teos osutus minu jaoks väga huvitavaks ja motiveerivaks. Järgnevalt tooksin välja mõned punktid, mis mulle paremini meelde jäid ja olulisimad tundusid. Teoses on alapeatükk nimega häkkeri põhioskused, kus autor toob välja programmeerimise olulisuse, eelkõige selle õppimise tähtsuse, on ilmselge, et ilma programmeerimisoskuseta ei ole võimalik olla häkker. Autor toob peatükis välja hea ülevaate erinevatest programmeerimiskeeltest, mis on tema arvates vajalikud, et olla hea häkker ning räägib süvitsi iga keele eelistest ja seob need omavahel hästi. Samuti sümpatiseeris mulle inglise keele tähtsuse ära märkimine. Suurem osa infotehnoloogiast on inglise keeles ning selleks, et saada kompetentseks häkkeriks peab oskama hästi inglise keelt, sest ka enamik sellealaseid õppematerjale on just ingliskeelsed.
    Samuti rääkis Raymond oma teoses häkkerlikust suhtumisest, keskendudes sellega eelkõige inimese hoiakutele mitte nii väga oskustele. Selles alapunktis ära toodud väited olid minu arust vägagi asjakohased ning annavad ette hea pildi mõistmaks häkkerlikku suhtumist ja selle olulisust.
    Autor tõi välja ka staatuse rolli häkkerikultuuris ning andis häid näpunäiteid selleks, kuidas häkkeriks pürgival inimesel on võimalik oma reputatsiooni kasvatada, kirjutades siis näiteks avatud lähtekoodiga tarkvara või aidates teiste tarkvara siluda ja testida.
    Teoses oli ka selline alapunkt nagu stiilipunktid, kus autor toob välja mõningad oskused, mida arendada, mis küll ei ole otseselt seotud infotehnoloogiaga, kuid aitab saada teiste meetoditega paremaks häkkeriks, paljud välja toodud soovitused olid minu jaoks juba varasemalt tuttavad, kuid esines ka selliseid, mis tulid rohkem üllatusena, nagu näiteks mediteerimine ning võitluskunstidega tegelemine, kuid autor on osanud need hästi seostada häkkerlusega ning seetõttu oli nende väljatoomine täiesti arusaadav. Samuti on kirjutatud ka asjadest, mida peaks vältima. Minu arvates on stiilipunktide alapunkt oluline just inimestele, kes on juba alustanud oma teekonda häkkeriks saamise suunas, kuid ei ole veel päris kohale jõudnud, see suunab noori häkkereid ja ütleb, mida kindlasti teha ei tohiks.
    Kokkuvõtteks ütleksin, et Eric Steven Raymondi teos osutus oluliselt huvitavamaks kui olin esmapilgul arvanud ning andis mulle palju ideid, mida ka ise kasutada.
    

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

15. Eetika ja IT

13. Teistmoodi IT