03. Uus meedia

 Rolli- ja madinamängude mõju terviklikule mängude maailmale

    Arvutimängud on tänaseks päevaks eksisteerinud juba üsnagi pikka aega. Kui algselt olid populaarsed eelkõige mängud, kus põhifookus oli mingi ette antud taseme läbimine, siis tänapäeval on see teisiti. Kui hakkasid laialdasemalt levima mitmikmängud said inimesed aru, et arvuti alistamine ei ole pooltki nii rahuldustpakkuv, kui seda on teise mängija alistamine. Suuresti tänu sellele ongi hetkel kõige populaarsemad just mitmikmängud, muidugi on ka erandeid. Sellest said aru ka mängutootjad, kes hakkasid enam tähelepanu pöörama väljakutsuvate mitmikmängude tootmisele. Head näited siinkohal on DotA ja LoL , mis on oma olemuselt üsnagi sarnased. Mõlemad on reaalajastrateegia- ehk RTS-mängud, mille eesmärgiks on alistada enda meeskonnaga vastasmeeskond. Kuna need mängud on pidevalt uuenevad (DotA asemel nüüd DotA 2) ja sisult üsnagi suured ehk valida on paljude erinevate taktikate vahel, siis on nende mängijate arv pidevalt kasvav. Tänu nendelaadsetele mängudele on hüppeliselt arenenud ka E-sport, mis on nüüdseks võimeline mõne suurema turniiri korral täitma suuri areene. Samuti on selle areng tekitanud mitmete noorte unistuseks saada tulevikus edukaks e-sportlaseks, sest kellele ei meeldiks mängida päev otsa mänge ja selle eest veel raha ka saada, kuid tegelikkuses on nii öelda tipptasemel e-sport võrreldav siiski traditsioonilise spordiga ehk pingutada tuleb kõvasti, sest muidu ei ole konkurentsis püsimine lihtsalt võimalik. 
    



    Sääraste madinamängude kõrval on kindlasti oluline ka ära märkida veidi rahulikumat tüüpi rollimängud, mis on samuti mängumaailma omal viisil mõjutanud. Hetke üheks levinumaiks rollimänguks on GTA-5 mitmikmängul baseeruv avatud maailmaga rollimäng ehk GTA-5 RP, kus mängijatel on vaja luua oma karakter ning selleks kehastuda, mängus on võimalik lihtsalt autoga ringi sõita ja tööl käia, näiteks mehaanikuna. Kuid selle mängu populaarsuse taga on siiski sotsiaalne suhtluse pool, kes soovib lihtsalt teistega suhelda ja kes tahab naljatada, ilma teiste karakteritega suhtlemata selles mängus hakkama ei saa. Säärased rollimängud on arendanud vägagi jõudsalt mängudest otseülekannete tegemise populaarsus erinevatel voogedastusplatvormidel, millest üheks edukaimaks on tänasel päeval Twitch, kus kasutajad saavad teistele näidata, kuidas nad mängivad. Ma arvan et rollimängud on seda suuresti arendanud just seetõttu, et inimestele meeldib vaadata kui keegi väga hästi karakterisse sisse oskab elada. Samuti on rollimängude populaarsus mängijate hulgas jäänud silma ka mängu arendajatele, kes on üha rohkem hakanud tegema mänge, kus mängija valikutest sõltub edasine mängu areng ning mängud, mis varasemalt on olnud üksikmängu formaadis on muudetud pigem mitmikmängudeks, et neis oleks see sotsiaalne aspekt sees. Samuti kaasneb rollimängudega ka negatiivseid külgi, näiteks kasutajate anonüümsus viib pahatihti selleni, et teiste vastu käitutakse ebaviisakalt ja suheldakse kõlbmatute väljenditega, kuid selle vastu on võetud viimasel ajal suuremaid samme ning kasutajad, kes nii teevad saavad suure tõenäosusega karistada, kas mängukeelu või mõne muu viisiga.
    Rolli- ja madinamängud on kindlasti andnud oma panuse tänapäeva mängude maailmale ja teevad seda kindlasti ka edaspidi suuremal või vähemal määral.


Kasutatud allikad:
https://en.wikipedia.org/wiki/Defense_of_the_Ancients
https://en.wikipedia.org/wiki/Dota_2
https://en.wikipedia.org/wiki/League_of_Legends
https://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Theft_Auto_V
https://dotesports.com/news/what-is-gta-v-roleplay
https://www.twitch.tv/

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

15. Eetika ja IT

10. Eric S. Raymond Hacker-HOWTO

13. Teistmoodi IT